Akceptujemy karty
Prowadzimy sprzedaż sprzętu

Prowadzimy sprzedaż sprzętu
Prowadzimy sprzedaż sprzętu
Prowadzimy sprzedaż sprzętu Prowadzimy sprzedaż sprzętu
Prowadzimy sprzedaż sprzętu
  •  
  •  
  • RIGHTWAY s.c
  • ul. Budziszyńska 113/9
  • 54-436 Wrocław
  • tel:
  • 661 993 663
  • 661 990 220
  • 602 689 215
  • 728 871 846
  •  


NORDIC WALKING

Czym jest Nordic Walking?

Nordic Walking to intensywny marsz z kijami. Jest połączeniem techniki biegu na nartach i szybkiego marszu z użyciem specjalnie zaprojektowanych kijów. Jest jedną z ciekawszych i przyjemniejszych form aktywnego wypoczynku. Można go trenować zawsze i wszędzie, bez względu na porę roku czy pogodę.
Technika tego sportu została opracowana w latach dwudziestych XX w, w Finlandii, jako forma całorocznego treningu dla narciarzy biegowych, a następnie stopniowo zaczęła zyskiwać popularność również w szerszych kręgach.

Jest polecany wszystkim grupom wiekowym, osobom o słabej kondycji fizycznej oraz wyczynowym sportowcom. Nordic Walking coraz częściej wykorzystywany jest w rehabilitacji.
Polega na naprzemiennym wysuwaniu do przodu ręki z przeciwległą nogą, z jednoczesnym odpychaniem się kijem od podłoża. Podczas marszu z kijkami odciążamy stawy i kręgosłup, poprawiamy kondycję fizyczną i samopoczucie. To intensywny trening nóg, pośladków, bioder, pleców, ramion i barków, a przy tym idealnie redukuje masę ciała!

Dzięki używaniu kijów marsz jest łatwiejszy i bardziej stabilny.
Ma to duże znaczenie w przypadku osób starszych czy odbywających rehabilitację po urazach narządu ruchu. Tempo marszu jest indywidualnie dostosowywane do kondycji fizycznej uczestników, zatem nie ma ryzyka nadmiernego przeciążenia organizmu. Aby aktywność ta przynosiła efekty ważna jest przede wszystkim systematyczność treningów, poprawność techniczna i odpowiedni dobór kijów. Połączenie wszystkich tych trzech elementów sprawi, iż skuteczność treningów i ich działanie pro zdrowotne są silniejsze - zmniejsza ryzyko zachorowania na osteoporozę, poprawia sprawność układu krążenia, zapobiega cukrzycy i obniża poziom złego cholesterolu.
To idealne lekarstwo na depresję.

Kto może uprawiać Nordic Walking?

Nie istnieją żadne ograniczenia wykluczające uprawianie Nordic Walking. To idealny trening dla każdego. Przy odpowiednim doborze intensywności polecany jest w szczególności osobom:

  • starszym, osobom w trakcie rehabilitacji
  • z dolegliwościami kręgosłupa i stawów, a także chorującym na osteoporozę
  • z chorobami naczyniowymi oraz z zaburzeniami krążenia obwodowego
  • osobom z wadami postawy i mającym problem z utrzymaniem równowagi ciała
  • osobom z nadwagą
  • osobom z niedowagą
  • kobietom w ciąży i po porodzie

Gdzie trenować?

Trening może być prowadzony przez cały rok na każdej nawierzchni, w parkach, lasach, w górach, na łąkach i na plaży.
Zarówno w lesie, jak i na plaży, a także na łąkach i polach używamy ostrych końcówek kijków. Pamiętajmy - nie ma złych dróg i nawierzchni do treningów Nordic Walking. Tak jak nie ma złej pogody - jest tylko zły ubiór!


Zalety uprawiania Nordic Walkingu

Podczas treningu, przy zastosowaniu prawidłowej techniki, zaangażowane jest 90% mięśni ciała, co wpływa na wzmocnienie mięśni, ujędrnienie całego ciała i ogólną poprawę kondycji fizycznej. Poprawia się również dotlenienie organizmu, wydolność serca, a także praca układu krążeniowo - oddechowego. Zwiększa się ruchomość górnego odcinka kręgosłupa, a także łagodzi napięcia mięśniowe i ból w okolicy barków. Uprawianie Nordic Walking sprzyja również utrzymaniu odpowiedniej wagi ciała - w porównaniu ze zwykłym chodem, pozwala on na spalenie przeciętnie od 20% do 40% więcej kalorii.

Regularne treningi Nordic Walking są doskonałym sposobem na utrzymanie dobrej kondycji i zdrowia.


Najważniejsze zalety uprawiania Nordic Walkingu

  • ogólna poprawa sprawności, wydolności i kondycji fizycznej całego organizmu
  • odciążenie kręgosłupa i stawów, w tym stawów kolanowych,
  • korekta sylwetki i sposobu poruszania się,
  • lepsza koordynacja ruchów i poczucie równowagi,
  • obniżenie poziomu złego cholesterolu,
  • redukcja ciśnienia tętniczego i wzmocnienie serca, układu krążenia, poprawa przepływu krwi w kończynach, zmniejszenie ryzyka zawału serca,
  • dotlenienie organizmu,
  • zwiększona odporność organizmu
  • redukcja masy ciała
  • zmniejszenie napięcia mięśniowego w okolicy szyi i barków oraz zapobieganie sztywnieniu stawów
  • zapobieganie osteoporozie - zwiększenie gęstości kości kończyn dolnych
  • poprawa tolerancji glukozy przez zmniejszenie zapotrzebowania na insulinę, co znacznie redukuje ryzyko wystąpienia cukrzycy
  • poprawa samopoczucia - obniżenia poziomu hormonów stresu
  • ćwiczenia w towarzystwie i możliwość swobodnych rozmów przy jednoczesnej aktywności fizycznej

Przygotowanie do treningów

Do rozpoczęcia treningu potrzebne jest jedynie sportowe obuwie, wygodna, niekrępująca ruchów odzież oraz odpowiednio dobrane kije. Kije są wyposażone w specjalne uchwyty, tzw. paski (rękawiczki), które zapewniają odciążenie stawów i kręgosłupa, a także zachowanie równowagi.

Długość kijów powinna być dopasowana do wzrostu ćwiczącego. Można tę długość ustalić w dwojaki sposób:

  • poprzez ustawienie kijków przy nodze, prostopadle do podłoża. Ramię powinno być ułożone pod kątem 90 stopni w stosunku do przedramienia. (w przypadku osób początkujących, kąt ten może być nieznacznie większy)
  • bądź mnożąc swój wzrost przez współczynnik 0,68

Jak się ubrać, o czym trzeba pamiętać

Podczas marszu - treningu będzie nam dużo cieplej zatem wychodząc z domu należy ubrać się lżej, najlepiej w odzież oddychającą, tj. bieliznę oddychająca, bawełniany podkoszulek, cienki polar i kurtkę oddychającą.
Oczywiście należy dostosować strój do pory roku. Ważne są również buty, najlepiej z grubym bieżnikiem, który zapobiegnie poślizgom na błocie, liściach czy śniegu. Koniecznie późną jesienią i w zimie należy zabrać ze sobą rękawiczki, czapkę lub opaskę.

Na jesienne treningi polecam rękawiczki do Nordic Walking firmy Exel oraz buff czyli wielofunkcyjną chustę (np. zamiast szalika).

ZACZNIJ Z NAMI TRENOWAĆ NORDIC WALKING!
TO ŚWIETNA ZABAWA I SAMO ZDROWIE!

Zespół RightWay

Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa do artykułów oraz fotografii zastrzeżone! Zakaz kopiowania bez zgody administratora strony. Wszelkie prawa zastrzeżone.





Google+