Domowy fitness - podstawy sprawności fizycznej - część 2 - wyposażenie do ćwiczeń w domu

Domowa siłownia? dlaczego nie?! Warto mieść w domu kilka przyrządów, dzięki którym poprawimy swoją sprawność fizyczną, wzmocnimy mięśnie. WYPOSAŻENIE DO ĆWICZEŃ W DOMU – skompletuj własną domową siłownię. Pamiętaj jednak, że nie wszystkie przyrządy są niezbędne, ustal na podstawie wybranego przez siebie programu, co będzie ci potrzebne.

STEP (podest) do ćwiczeń – jeśli zdecydujesz się na jego zakup, wybierz model który jest stabilny i ma regulowaną wysokość, który będzie można ustawić prosto bądź pod kątem.Piłka do fitness – piłki takie występują w różnych rozmiarach. Dostosuj rozmiar piłki do swojego wzrostu:

Wzrost ćwiczącego:

1,5 m – 1,62 m = 55 cm

1,65 m – 1,8 m = 65 cm

1,83 m – 2,0 m = 75 cm

Piłka lekarska -  dostępne są piłki bez uchwytów i z uchwytami. Sugerujemy wybór piłki bez uchwytu, ponieważ można ją wówczas łatwo rzucać i chwytać. Użycie piłki to jeden ze sposobów na dodatnie obciążenia a tym samym zwiększenia poziomu trudności ćwiczenia.HANTLE – to kosztowny zakup, warto kupić sztangielki regulowane. Jeśli dysponujesz miejscem do przechowywania oraz gotówką możesz kupić zwykłe hantle różnej wagi.ODWAŻNIKI – można ich używać w większości ćwiczeń w miejsce innych obciążeń.TAŚMY ELASTYCZNE – warto zainwestować w mocne i wytrzymałe. Zwróć uwagę przy zakupie, aby guma pokryta była mocniejszym materiałem, co pozwala uniknąć pęknięć, przetarć. Na początek proponujemy taśmy mające 3 poziomy oporu, ponieważ różne ćwiczenia wymagają różnego obciążenia.DRĄŻEK DO PODCIĄGANIA – występują dwa rodzaje drążków – pierwszy mocujemy wewnątrz futryny drzwi, drugi, który mocuje się nad futryną - co pozwala uniknąć trwałych uszkodzeń drzwi, jak w przypadku pierwszego rodzaju. Jeśli brakuje ci kondycji do podciągania to drążek przyda się np. do ćwiczeń z taśmą elastyczną.nie zapomnijmy o SKAKANCE – występują plastikowe z przeznaczeniem do treningu szybkościowego, skórzane itd. Są takie, które mają liczniki skoków. My proponujemy model plastikowy. Uwaga:  przechowując, nie zwijaj jej zbyt ciasno, ponieważ może się odkształcić.ZEGAREK ZE STOPEREM bądź PULSOMETR – ten pierwszy będzie ci potrzebny aby czuwać nad długością jednostki treningowej, sesji, co najważniejsze przerw odpoczynkowych, przyda się podczas treningu interwałowego i obwodowego. Podobnie jest z pulsometrem, jednak to jest dosyć spory wydatek.MATA – jest podstawowym elementem wyposażenia, jest wygodna i łatwa w czyszczeniu.

Oczywiście można by tę listę rozbudować o inne przyrządy do ćwiczeń, ale tak jak wspomniałam na początku, dobór sprzętu należy ustalić w odniesieniu do własnego planu treningowego.

A już w kolejnej części DOMOWEGO FITNESSU dowiecie się o zasadach ustalania - wyznaczania celu treningowego.  


Copyright © 2012-2018 Wszystkie prawa do artykułów oraz fotografii zastrzeżone! Zakaz kopiowania bez zgody administratora strony. Wszelkie prawa zastrzeżone.