Jak ćwiczyć w upalne dni

Meteorolodzy zapowiadają upalne dni. W związku z tym przypominamy o kilku ważnych zasadach, o których warto pamiętać przed i w trakcie treningu w wysokiej temperaturze.

Najważniejsze to nawodnienie organizmu – dwie godziny przed treningiem wypijcie 1,5 litra niegazowanej wody. Natomiast podczas samych ćwiczeń trzeba mieć z sobą butelkę niegazowanej wody i co 15 minut wypijać kilka łyków. Nie wypijajcie dużej ilości płynów przed samym treningiem, bo z pełnym brzuchem nie ćwiczy się komfortowo.

Uzupełnienie elektrolitów – sód i potas utracony wraz z potem pomoże uzupełnić nam izotonik. Ale gotowe napoje zawierają często cukier. Lepiej do wody dodać miód, cytrynę oraz sól. Osiągniemy ten sam efekt zdrowiej i taniej.

Odpowiedni strój – pamiętajcie, że jasne kolory odbijają światło a ciemne absorbują, warto również zadbać o nakrycie głowy.

Promienie UV – nie tylko na plaży należy używać kremów z filtrami UVA i UVB. Promienie słońca przyspieszają starzenie się skóry i powodują raka. Posmarujcie odkryte części ciała, nawet jeśli wychodzicie trenować w parku.

Jeśli mimo wszystko – odczuwacie następujące objawy: brak pocenia się, uczucie chłodu, zaczerwieniona skóra, uczucie palenia w nogach i klatce, problemy z oddychaniem, przyśpieszone tętno, mdłości, zawroty głowy. To objawy bardzo groźnego udaru cieplnego, który może doprowadzić do zgonu. Pojawia się, gdy organizm nie nadąża z regulacją temperatury w organizmie i wzrasta ona do ponad 40 stopni Celsjusza. Jeśli tylko zauważycie symptomy przegrzania, należy natychmiast przerwać trening, przejść do cienia lub zadaszonego pomieszczanie i jak najszybciej schłodzić organizm lub wezwać pomoc medyczną.


Copyright © 2012-2018 Wszystkie prawa do artykułów oraz fotografii zastrzeżone! Zakaz kopiowania bez zgody administratora strony. Wszelkie prawa zastrzeżone.