JAK WYTRWAĆ W POSTANOWIENIACH?

Można mieć wiele wymówek by nie ćwiczyć. Wcale nie jest najtrudniej zacząć – każdy ma choć raz tzw. „spręża” w rodzaju  już od jutra, od nowego roku, od przyszłego miesiąca, od poniedziałku … zacznę (tu wybrać odpowiednie) biegać, ćwiczyć, odchudzać się, stosować dietę, chodzić na fitness, na tańce, uprawiać nordic walking, chodzić na kosza, etc. Ale często po miesiącu lub kliku wizytach na siłowni czy na sali zniechęcamy się i przestajemy ćwiczyć nie widząc efektów. Co zrobić żeby wytrwać w swoich postanowieniach i uprawiać ruch regularnie – co najmniej dwa, trzy razy w tygodniu. Umów się z koleżanką Nic tak nie pomaga jak świadomość, że ktoś na nas czeka i nieładnie nie przyjść na spotkanie, nawet gdy jest to spotkanie na siłowni;) W dodatku można przy okazji nadrobić zaległości towarzyskie, np. podczas marszu nordic walking można swobodnie rozmawiać – przyjemne z pożytecznym. Do tego łatwiej się mobilizować nawzajem i korygować swoje błędy. Kup karnet Wykup karnet, członkostwo – wtedy trudniej będzie zrezygnować z zajęć mając świadomość, że wydałaś pieniądze, których już nie odzyskasz. Karnety najczęściej mają określone terminy ważności, niewykorzystane – przepadają. Jeśli Twój pracodawca oferuje możliwość skorzystania z kart sportowych typu Benefit lub OK System to skorzystaj z takiej możliwości. Te firmy mają w swojej bazie partnerów niezliczoną ilość siłowni, klubów fitness, pływalni.

Mierz obwody A może zniechęciłaś się, bo waga ani drgnęła. Wszystko zależy od rodzaju ruchu jaki wybrałaś, jeśli są to ćwiczenia wzmacniające – nie spowodują utraty wagi tylko wymodelują i wzmocnią Twoje mięśnie. Przy nastawieniu się na utratę wagi poprzez ćwiczenia dobrze wybrać aktywność, która w dłuższym czasie powoduje jej utratę, jak bieganie, pływanie czy nordic walking lub ćwiczenia aerobowe – fat burning step. Niezależnie od rodzaju ćwiczeń warto mierzyć obwody ciała, łatwiej wtedy zaobserwować zmieniającą się figurę niż co rano psuć sobie humor wchodzeniem na wagę;) A może tak coś nowego – ciuchy Każda z nas lubi wyglądać dobrze, nawet jeśli jesteśmy na siłowni. Nic tak nie poprawia nastroju jak nowy ciuszek. Warto czasami zainwestować w nową koszulkę, legginsy czy buty. Wtedy z większą chęcią pójdziemy na zajęcia, bo gdzie indziej się w nich pokażemy jednocześnie podkreślając nasze zmieniające się kształty. Stroje nie musza kosztować kroci, warto zajrzeć do outletów sportowych lub do popularnych sieciówek, takich jak H&M, które również mają swoje linie sportowe. Obecnie dostępna moda jest tak różna i kolorowa, że trudno czegoś nie wybrać dla siebie. Blisko domu W każdym większym mieście jest sporo klubów fitness czy siłowni oraz ofert innych zajęć sportowych. Dobrze wybrać taki klub, który znajduje się blisko naszego domu lub miejsca pracy. Dodatkowo warto godziny zajęć również dopasować do własnego grafika dnia, tak aby mieć jak najmniej wymówek by nie pójść na zajęcia;) Znajdź zajęcia dla siebie Jesteśmy różnorodni, każdy ma inne wymagania, inne przyzwyczajenia i zainteresowania. Jeśli nie lubimy tańczyć nie wybierajmy się na zajęcia tak popularnej Zumby, bo tylko się zniechęcimy. Obecnie jest tak duża różnorodność zajęć i ofert na rynku, że naprawdę każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli lubisz wodę, możesz chodzić nie tylko na zwykły basen ale także na aqua aerobic. Lubisz jak ktoś „daje ci” wycisk - zapisz się na coraz popularniejszy cross fit lub trening obwodowy. Nie cierpisz aerobiku, idź do dobrej siłowni, gdzie trenerzy opracują dla Ciebie program ćwiczeń i pokażą jak korzystać z urządzeń. Lubisz spacery i świeże powietrze, spróbuje spaceru z kijami czyli nordic walking. Uwielbiasz biegać – nic prostszego, wystarczy wyjść z domu, ale można też przyłączyć się do jednego z klubu biegaczy, których również powstaje coraz więcej.

Najważniejsze żeby sport sprawiał nam przyjemność i  żebyśmy z uśmiechem przychodzili na zajęcia i wychodzili z nich tak samo zadowoleni.


Copyright © 2012-2018 Wszystkie prawa do artykułów oraz fotografii zastrzeżone! Zakaz kopiowania bez zgody administratora strony. Wszelkie prawa zastrzeżone.