Nordic Walking - aktywność dla kobiet w ciąży, mam z maluszkiem w nosidełku lub chuście.

Nordic Walking to idealna forma ruchu dla każdego w każdym wieku, również dla przyszłych mam oraz mam świeżo "upieczonych". To bezpieczne zajęcia, które pozwalają na utrzymanie dobrej kondycji fizycznej podczas ciąży oraz szybki powrót do formy po porodzie. Nordic Walking doskonale wpływa na poprawę samopoczucia i można uprawiać tę aktywność ruchową przez cały rok.

Jest wiele zalet uprawiania Nordic Walkingu: sprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowegopomaga zredukować masę ciała, idealnie modeluje sylwetkęangażuje do pracy duże grupy mięśniowe oraz mięśnie obręczy barkowejodciąża stawy, kręgosłup oraz zwiększa zakres ich ruchomościpoprawia koordynację nerwowo-mięśniowąnastępuje ogólna poprawa sprawnośći, wydolności i kondycji fizycznej całego organizmukorekta sylwetki i sposobu poruszania sięlepsza koordynacja ruchów i poczucie równowagiobniżenie poziomu złego cholesteroluredukcja ciśnienia tętniczego i wzmocnienie serca, układu krążenia, poprawa przepływu krwi w kończynach, zmniejsze ryzyka zawału sercadotlenienie organizmuzwiększona odporność organizmuzmniejszenie napięcia mięśniowego w okolicy szyji i barków oraz zapobieganie sztywnieniu stawówzapobieganie osteoporozie - zwiększenie gęstości kości kończyn dolnychpoprawa tolerancji glukozy przez zmniejszenie zapotrzebowania na insulinę, co znacznie redukuje ryzyko wstąpienia cukrzycypoprawa samopoczucia - obniżenie poziomu hormonów stresućwiczenia w towarzystwie i możliwość swobodnych rozmów przy jednoczenej aktywnosci fizycznej

Które z tych zalet są ważne dla kobiety w ciąży? Jest ich oczywiście wiele, m.in.:

nordic walking redukuje obciążenie stawów kończyn dolnych i kregosłupazmniejsza zastoje żylne i obrzeki oraz kurcze łydekkoryguje sylwetkę i sposób poruszania się, dlatego zapobiega bólom w okolicy odcinka krzyżowego kręgołupazajęcia odbywają się na świeżym powietrzu, co pozwala na lepsze dotlenienie organizmu

Od którego tygodnia ciąży można rozpocząć bezpiecznie uczestniczyć w zajęciach Nordic Walking? Oczywiście, przed przystąpieniem do jakiejkolwiek aktywności fizycznej, nawet Nordic Walkingu, należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym i pozyskać jego opinię, że ten konkretny rodzaj aktywności ruchowej nie zaszkodzi zarówno przyszłej mamie, jak i maluszkowi. Specjaliści twierdzą, że jeśli nie występują przeciwwskazania zdrowotne, to można w zajęciach Nordic Walking uczestniczyć po 16 tygodniu ciąży. Podkreślamy, że konieczna jest pisemna zgoda lekarza na wykonywanie ćwiczeń fizycznych-braku medycznych przeciwwskazań. A co po porodzie? Czy można ćwiczyć z maluszkiem? Nordic Walking dla mam z dziećmi w chustach lub nosidełkach. To wspaniała propozycja dla mam, które chcą aktywnie spędzić czas ze swoimi dziećmi.

Zalety Nordic Walkingu dla mamy i dziecka /po porodzie/.

aktywność ruchowa na świeżym powietrzu, pozwalająca na powrót do formy sprzed ciążypomaga zredukować masę ciała, idealnie modeluje sylwetkęangażuje do pracy duże grupy mięśniowe i uruchamia do pracy obręcz barkowąnastępuje ogólna poprawa sprawności, wydolności i kondycji fizycznej całego organizmudotlenienie organizmuzapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa dzięki stałemu kontaktowi z ciałem mamy dotlenienie i zwiekszenie odporności organizmu dowiedziono naukowo, że dzieci często noszone są spokojniesze i lepiej sypiają.

Kiedy można zacząć ćwiczyć? Najlepiej po ukończeniu okresu pologowego, tj. 6 tygodni po porodzie oraz przy braku jakichkolwiek przeciwwskazań do wysiłku fizycznego, jak również braku powikłań okresu ciąży, porodu i połogu. PAMIETAJ - zawsze skonsultuj swój pomysł na aktywność fizyczną z lekarzem. Zdrowie Twoje i Twojego maleństwa jest najważniejsze!


Copyright © 2012-2018 Wszystkie prawa do artykułów oraz fotografii zastrzeżone! Zakaz kopiowania bez zgody administratora strony. Wszelkie prawa zastrzeżone.