Noworoczne postanowienia. Co zrobić żeby wytrwać w swoich postanowieniach ?

Kilka dni temu pożegnaliśmy stary rok i tanecznym, radosnym krokiem weszliśmy w nowy. Dla wielu z nas Nowy Rok to moment rozliczeń i podsumowań oraz czas nowych postanowień noworocznych.

Chcemy być lepsi, zmienić nasze życie, przyzwyczajenia i wiele innych. Pewnie zastanawiacie się co zrobić, aby tym razem wytrwać w postawionych sobie założeniach? Podpowiemy jak to zrobić. 

Otóż wystarczy podjąć 6 kroków a postanowienia noworoczne nie będą tylko zapisem w notatniku i nie będą przekładane na kolejny poniedziałek, miesiąc czy rok.

A jakie postanowienia noworoczne najczęściej wpisujemy w notatnik ?

• Zrzucę trochę zbędnych kilogramów

• Będę uprawiał(a) więcej sportu

• Będę się lepiej odżywiał(a)

• Rzucę palenie

• Więcej czasu poświęcę na odpoczynek

• Zrezygnuję z TV i gier komputerowych, a by mieć więcej czasu na książki

• Przeczytam jedną książkę na miesiąc

• Poprawię oceny

• Podniosę swoje kwalifikacje 

• Nauczę się angielskiego

• Zmienię swój styl życia

• Więcej czasu dla bliskich

• Mniej słodyczy

• I wiele innych… Lista postanowień jest długa a Ty nadal nie wiesz od czego zacząć, aby wytrwać…?

Pierwsze co powinniśmy zrobić to wyznaczyć sobie moment startu. Nowy Rok, 1 stycznia to symboliczna data, dla wielu z nas, wręcz, magiczna  i idealna na rozpoczęcie w naszym życiu nowego etapu i realizację noworocznych postanowień.  Jednak lista postanowień jest dość długa i najgorsze, co możemy  sobie zafundować na 1 stycznia to realizację kilku postanowień jednocześnie. Dlatego ważne jest, abyś określić tylko jedno priorytetowe postanowienie, na czym najbardziej nam zależy.  

Kolejnym krokiem jest trening siły woli, ponieważ tylko silna wola pozwoli nam wytrwać w noworocznym postanowieniu. Naszą decyzję o zmianie czegoś w naszym życiu  możemy przypieczętować jakimś rytuałem, np. spaleniem zdjęcia, na którym wyglądamy na osobę z nadwagą, zakupem pierwszej książki, wypaleniem ostatniego papierosa, itp.

Wyobraźnia, to następny szczebel naszej drabiny do realizacji noworocznego postanowienia – warto wybiec myślami w przyszłość i zobaczyć jakie skutki przyniesie nam np. brak ruchu i nadmierna otyłość lub palenie papierosów. Wizja chorób może zmotywowani nas do działania! Warto też w myślach zobaczyć pozytywny nasz wizerunek po zmianach - świetną figurę, piękny i zdrowy wygląd  - to z pewnością sprawi, że będziemy silniejsi w naszym postanowieniu i dążeniu do jego realizacji.

Wprowadzamy nagrody za każdy sukces, nawet ten niewielki.

Wysypiaj się, ponieważ zdaniem naukowców brak snu zaburza wewnętrzną kontrolę, wówczas szybciej będziemy ulegali pokusom.

Chęć poprawy kondycji, sylwetki, więcej ruchu to jedno z najczęściej wymienianych postanowień noworocznych. Doskonale wiemy, że można mieć wiele wymówek by np. nie ćwiczyć. Wcale nie jest najtrudniej zacząć – każdy ma choć raz tzw. „spręża” np. w rodzaju od nowego roku … zacznę biegać, ćwiczyć, odchudzać się, stosować dietę, chodzić na fitness, na tańce, uprawiać nordic walking, etc. Ale często po miesiącu lub kliku wizytach na siłowni czy na sali zniechęcamy się i przestajemy ćwiczyć nie widząc efektów. Co zrobić żeby wytrwać w swoich postanowieniach i uprawiać ruch regularnie – co najmniej dwa, trzy razy w tygodniu.

Umów się z koleżanką, kolegą

Nic tak nie pomaga jak świadomość, że ktoś na nas czeka i nieładnie nie przyjść na spotkanie, nawet gdy jest to spotkanie na siłowni;) W dodatku można przy okazji nadrobić zaległości towarzyskie, np. podczas marszu nordic walking można swobodnie rozmawiać – przyjemne z pożytecznym. Do tego łatwiej się mobilizować nawzajem i korygować swoje błędy.

Kup karnet

Wykup karnet, członkostwo – wtedy trudniej będzie zrezygnować z zajęć mając świadomość, że wydałaś pieniądze, których już nie odzyskasz. Karnety najczęściej mają określone terminy ważności, niewykorzystane – przepadają. Jeśli Twój pracodawca oferuje możliwość skorzystania z kart sportowych to skorzystaj z takiej możliwości. 

Masz do wyboru niezliczoną ilość siłowni, klubów fitness, pływalni.

A może tak coś nowego – ciuchy

Każdy z nas lubi wyglądać dobrze, nawet jeśli jesteśmy na siłowni. Nic tak nie poprawia nastroju jak nowy ciuszek. Warto czasami zainwestować w nową koszulkę, legginsy czy buty. Wtedy z większą chęcią pójdziemy na zajęcia, bo gdzie indziej się w nich pokażemy jednocześnie podkreślając nasze zmieniające się kształty.

Blisko domu

W każdym większym mieście jest sporo klubów fitness czy siłowni oraz ofert innych zajęć sportowych. Dobrze wybrać taki klub, który znajduje się blisko naszego domu lub miejsca pracy. Dodatkowo warto godziny zajęć również dopasować do własnego grafika dnia, tak aby mieć jak najmniej wymówek by nie pójść na zajęcia;)

Znajdź zajęcia dla siebie

Jesteśmy różnorodni, każdy ma inne wymagania, inne przyzwyczajenia i zainteresowania. Obecnie jest tak duża różnorodność zajęć i ofert na rynku, że naprawdę każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli lubisz wodę, możesz chodzić nie tylko na zwykły basen ale także na aqua aerobic. Lubisz jak ktoś „daje ci” wycisk - zapisz się na coraz popularniejszy cross fit lub trening obwodowy. Nie cierpisz aerobiku, idź do dobrej siłowni, gdzie trenerzy opracują dla Ciebie program ćwiczeń i pokażą jak korzystać z urządzeń. Lubisz spacery i świeże powietrze, spróbuje spaceru z kijami czyli nordic walking. Uwielbiasz biegać – nic prostszego, wystarczy wyjść z domu, ale można też przyłączyć się do jednego z klubu biegaczy, których również powstaje coraz więcej.

Jednak najważniejsze jest to, żeby sport sprawiał nam przyjemność i  żebyśmy z uśmiechem przychodzili na zajęcia i wychodzili z nich tak samo zadowoleni!

Wrocław, styczeń 2014


Copyright © 2012-2018 Wszystkie prawa do artykułów oraz fotografii zastrzeżone! Zakaz kopiowania bez zgody administratora strony. Wszelkie prawa zastrzeżone.