Pierwiastki i witaminy, które zaradzą skurczom łydek

Czy zdarzyło się Wam poczuć skurcz lub drętwienie łydek podczas treningu? Jeśli tak, to podpowiadamy jak można im zaradzić.

Potas, wapń i siła witamin z grupy B to recepta na tego rodzaju dolegliwość.

Potas to jeden z ważniejszych minerałów dobroczynnych dla naszego układu nerwowego i mięśniowego. Brak potasu lub jego duży niedobór może być przyczyną zakłócenia pracy mięśni, wywoływać skurcz łydek oraz może powodować zaburzenia neurologiczne i rytmu serca.

Witaminy z grupy B, w tym najlepiej wit. B6 wspomagają m.in. prawidlową pracę mięśni. Skurcze również mogą być skutkiem jej niedoboru w naszym organiźmie.

Wapń to pierwiastek, który nie tylko wpływa na stan naszego uzębienia i kości lecz również na funkcjonowanie całego naszego organizmu, w tym układu neurowego i pracy mięśni.

Oczywiście niedoborom potasu, wapnia i wit. z grupy B zapobiegnie odpowiednia dieta. W potas bogate są: rośliny strączkowe, banany, pomidory, brokuły, buraki, kalafior, orzechy, zwłaszcza włoskie i fistaszki, morele, brzoskwinie i cytrusy oraz suzone owoce.

Wapń znajdziecie w mleku oraz jego przetworach. W naszej diecie nie powinno zabraknąć jogurtów, kefirów, żółtego sera oraz innego rodzaju nabiału. Wszyscy, którzy nie mogą spożywać produktów mlecznych, powinni po zasięgnięciu opini u specjalisty, sięgnąć po suplementy diety dostarczające wapń.

Na koniec witaminy z grupy B i cenna wit. B6, ktorej żródłem są kasza gryczana, papryka czerwona, pieczywo, mięso, ziemniaki i warzywa liściaste.

Pamiętajmy, że tylko bogata w składniki odżywcze i witaminy dieta, pozwoli cieszyć się nam ze sportu a przede wszystkim ze zdrowia!


Copyright © 2012-2018 Wszystkie prawa do artykułów oraz fotografii zastrzeżone! Zakaz kopiowania bez zgody administratora strony. Wszelkie prawa zastrzeżone.