PRAWIDŁOWA TECHNIKA NORDIC WALKING

Od osób, które po raz pierwszy na naszych treningach mają okazję spróbować marszu z kijkami często słyszymy jedno zdanie –„Nie myślałem/ałam, że to takie trudne!” Pogląd, że chodzenie z kijami jest proste i nie wymaga żadnego przygotowania, często wynika z faktu obserwowania w parkach osób, które nie chodzą technicznie. Kijki pomagają im w poruszaniu się, tworząc zabezpieczenie, ponieważ stabilizują sylwetkę i dają poczucie bezpieczeństwa, szczególnie starszym osobom.

Niestety, jeśli osoba maszerująca z kijami bez przygotowania, sądzi, że czerpie w ten sposób wszystkie korzyści z Nordic Walking, o których przeczytała w książkach lub na różnych stronach internetowych, jest w błędzie. Najczęściej jej marsz sprowadza się właśnie tylko do marszu. Oczywiście - ruch w każdej formie jest pożądany w każdym wieku, ale w takiej sytuacji kijki nie na wiele się przydają. Aby zacząć prawidłowo maszerować z kijami, warto swoje pierwsze kroki postawić pod okiem wykwalifikowanych instruktorów, którzy nauczą nas czerpać jak najwięcej korzyści z tego coraz bardziej popularnego sportu.

Na tak zwanych dziesięć kroków w Nordic Walking składają się pierwsze cztery, które nazywamy techniką Basic (podstawową) - I poziom oraz sześć kolejnych, które nazywamy techniką Fitness – poziom II. Rozpoczynając naszą przygodę z kijami najpierw staramy się z nimi oswoić i przede wszystkim wypracować naprzemienną pracę ramion i nóg, czyli wtedy gdy prawe ramie wychodzi do przodu, lewa noga również wychodzi do przodu. Unikamy w ten sposób, tzw. „techniki na misia”. Do tego powinniśmy wydłużyć krok i stopę przetaczać po podłożu rozpoczynając od pięty, poprzez śródstopie, kończąc na palcach. Same ramiona pracują wzdłuż ciała, blisko tułowia, nie zginamy ramion w łokciach! Kije wbijamy w podłoże pod kątem mniej więcej 600 w okolicach pięty nogi wykrocznej. Gdy kijek znajduje się z przodu cała dłoń jest zaciśnięta na rękojeści kijka, natomiast w momencie przekraczania linii bioder do tyłu otwieramy cała dłoń i przepychamy się do przodu na pasku. Dlatego tak ważne jest aby do uprawiania Nordic Walking używać profesjonalnych kijów przeznaczonych do tego sportu, a nie trekkingowych czy narciarskich. Przy prawidłowej technice Nordic Walking całe ciało powinno być wyprostowane, krok wydłużony, a ciało wychylone do przodu. Wychylenia nie zaczynamy od linii bioder – nie garbimy się, ani tym bardziej nie wystarczy wyciągnąć tylko szyi do przodu. Wychylenia zaczyna się już w stawie skokowym. Stąd tak istotne jest aby zacząć naukę pod okiem wykwalifikowanego instruktora, który poza nauczeniem nas techniki, będzie naszym „lustrem” i skoryguje pojawiające się błędy. Poza tym podczas treningu przeprowadzi zarówno rozgrzewkę jak i rozciąganie, które zapobiegną niepotrzebnym kontuzjom.

Zapraszamy na nasze treningi!!!


Copyright © 2012-2018 Wszystkie prawa do artykułów oraz fotografii zastrzeżone! Zakaz kopiowania bez zgody administratora strony. Wszelkie prawa zastrzeżone.