Relacja z wejścia na Śnieżnik - cykl KORONA SUDETÓW 07.04.2019 r.

W niedzielę 7 kwietnia 2019 r. rozpoczęliśmy nasz cykl Korona Sudetów wyjazdem na Śnieżnik. Wczesnym rankiem spotkaliśmy się w miejscu zbiórki, by po krótkiej odprawie i przepakowaniu samochodów, wyruszyć w drogę do Czarnej Góry. Ruch na drogach o tej porze był bardzo mały, więc bez przeszkód dotarliśmy na miejsce. Pogoda tego dnia była wprost wymarzona na piesze wędrówki - było słonecznie i ciepło.

W trasę wyruszyliśmy od razu ostro "pod górę", bo czarną trasą narciarską. Na stokach leżało jeszcze sporo śniegu, co momentami przy podchodzeniu dawało efekt wspinaczki jak na lodowcu w Alpach, a nie w rodzimych Karkonoszach. Po odpoczynku i posileniu się na górnej stacji wyciągu, udaliśmy się w dalszą wędrówkę. Po około dwóch godzinach, mijając po drodze szczyt Żmijowca (1153 m n.p.m.), dotarliśmy do schroniska położonego na Hali pod Śnieżnikiem.

Przed ostatnim etapem wspinaczki postanowiliśmy odpocząć i wzmocnić się zupami serwowanymi na miejscu. Jednak ich smak nie mógł się równać z serami własnego wyrobu, które przywieźli uczestnicy wyjazdu - Iwona i Janusz. Do tego degustowaliśmy nalewki, również własnej produkcji - tym razem Iwony i Marka, Podczas pobytu w schronisku przystawiliśmy oczywiście pieczątki na odpowiednich kartkach w książeczkach Korony Sudetów.

Następnie zielonym szlakiem udaliśmy się na Śnieżnik. Trasa również w tym miejscu była pokryta rozmokniętym śniegiem, ale nie zniechęciło nas to w zdobyciu pierwszego szczytu z cyklu Korony Sudetów.

Droga powrotna, po takiej dawce dotlenienia, była już tylko czystą przyjemnością. Około godziny 19:30 byliśmy już we Wrocławiu.

Następny cel naszego wyjazdu z cyklu Korona Sudetów to Śnieżka - 2 czerwca 2019 r. !

Zapraszamy wszystkich chętnych !!!

Śnieżnik 1424 m n.p.m.

Copyright © 2012-2018 Wszystkie prawa do artykułów oraz fotografii zastrzeżone! Zakaz kopiowania bez zgody administratora strony. Wszelkie prawa zastrzeżone.