Zdrowe pieczywo - najlepiej własny chleb.

(...) Zdrowe pieczywo powinno być składnikiem każdej diety. Musimy pamiętać, że właściwe odżywianie polega na dostarczaniu niezbędnych składników odżywczych, z których wiele znajduje się właśnie w pieczywie. Pieczywo, chleb uchodzi za kaloryczny i niezdrowy, ale wiele jego odmian zasługuje na uznanie dietetyków. Dla przykładu chleb żytni, pieczywo pełnoziarniste, razowe i chleb wieloziarnisty to tylko kilka z wielu rodzajów pieczywa, które warto włączyć do swojej diety. Wartość odżywcza chleba zależy od mąki, z której jest zrobiony. Im mąka jest bardziej przemielona i jaśniejsza, tym uboższa w składniki odżywcze. Im ciemniejsza mąka, tym zdrowsza. Mąka żytnia zawiera więcej wit. z grupy B, manganu, cynku i magnezu w porównaniu do mąki pszennej.

A najlepiej, kiedy sami przygotujemy własne pieczywo, tak jak czyni to wielu z naszych klientów, jak np. Alicja czy Agnieszka, które wypiekają własny, wspaniały, zdrowy i smaczny chleb. Zobaczcie sami... tak się zaczyna (...) Przepis Agnieszki: dobra mąka i długie wyrabianie to mój przepis. Skład wedle upodobań. Ten chleb to razowiec : 300 g mąki żytniej razowej 2000, 250g m. pszennej chlebowej typ 750, 100g orkiszowej pełnoziarnistej, można dosypać ulubione ziarna, w tym jest czarnuszka, łyżka soli, łyżka cukru, łyżka oleju, łyżka suszonych drożdży.


Copyright © 2012-2018 Wszystkie prawa do artykułów oraz fotografii zastrzeżone! Zakaz kopiowania bez zgody administratora strony. Wszelkie prawa zastrzeżone.